Scroll to Content

A trecut ceva timp de când am revenit din luna de miere, dar am zis că merită să scriu câteva rânduri și să public câteva fotografii.

Cum am ajuns acolo

Am avut cursă directă cu WizzAir până în Palma. Ca de obicei, foarte convenabil. Surpriza a fost că n-am avut niciun fel de incident sau întârziere.

Aeroportul este bine conectat cu orașul, atât prin transportul în comun, cât și prin taxi. Având în vedere că am ajuns oarecum târziu (în jurul orei 22), am ales să mergem cu taxi-ul, alegere pe care au împărtășit-o cam 90% din pasageri. Am fost uimit cât de bun era flow-ul de îmbarcare în mașini, am stat maxim 5 minute într-o coadă de 150 de persoane.

Am ales cu taxiul ruta ce ne introducea ‘head-front’ în Palma, mergând pe malul mării pe lângă obiectivele turistice celebre ale orașului, luminate foarte frumos.

Catedrala din Palma (La Seu) - noaptea
Catedrala din Palma (La Seu) – noaptea

Unde am stat

Având în vedere că am început cu doar 3 săptămâni înainte planificarea, am constatat destul de rapid că nu prea au mai rămas opțiuni decente pentru cazare la hotel. Așadar, ne-am îndreptat către AirBnB, unde am găsit un apartament foarte frumos mobilat și dotat, situat într-o zonă liniștită, destul de aproape de orice. Bonus, proprietara apartamentului ne-a făcut câteva recomandări foarte bune de restaurante, plaje și locuri de vizitat.

Hai să începem cu Palma, deși, dacă ar fi să înfășor într-o coajă de nucă, aici se află doar 10% din farmecul insulei.

Palma de Mallorca

Palma de Mallorca este ‘capitala’ regiunii autonome a Insulelor Baleare (cele mai importante trei sunt Majorca, Menorca și Ibiza), regiune care aparține Spaniei. Nu îmi e foarte clar, dar cred că această regiune are cam același statut față de Spania ca și Catalunia. Cert e că limba oficială este catalana, și mai toate însemnele oficiale sunt bilingve (catalană și spaniolă). Cu această ocazie am realizat cât de diferite sunt cele două limbi, deși sunt ambele la fel de intuitive.

Am prins o vreme foarte caldă, și, în primele zile, foarte umedă. Atât de umedă încât atunci când ieșeai din casă (de la aer condiționat) în stradă, dimineața la 9, transpirai într-un minut. După câteva zile, însă, umezeala parcă a mai scăzut, cred că ne-am mai obișnuit și noi, cert e că a fost mult mai bine.

Vâzând cât de cald era la prânz, aproape că am înțeles de ce spaniolii au siesta. Aproape toate magazinele sunt închise între 2 și 4 (uneori și 5) după-amiaza. Dacă în ceea ce privește administrația și anumite magazine e cât de cât ok, în ceea ce privește restaurantele e de neiertat. Cu toate că insula e doldora de turiști, multe restaurante deschid doar 2 ore la prânz și apoi începând cu 7-8 seara.

Ne-am dorit mult să stăm la plajă. În Palma sunt multe plaje frumoase de-a lungul coastei. Unele din ele sunt private și te poți bucura de confortul unui șezlong și de servire pentru relativ puțini bani (7-10 € / șezlong / zi). Altele sunt publice, unde poți face baie și plajă uneori alături de localnici. Nouă ne-a plăcut foarte mult Platja de Portitxol (platja, nu playa, și tx e echivalentul lui ch în engleză).

luna-de-miere-32
Platja de Portitxol

Atunci când soarele devenea insuportabil, lumea (mai ales turiștii neobișnuiți cu canicula) se retrăgea la terasele ce înconjurau micul golf, unde se poate bea / mânca ceva bun. Nouă ne-au plăcut salatele și cafeaua de la Es Vaixell.

De la capul locului recunosc că nu ne-am stresat prea mult cu obiectivele turistice. Totuși, am mers foarte mult pe jos, astfel simțind mult mai mult farmecul locului. Atât zonele turistice cât și străduțele mai lăturalnice au un stil arhitectural medieval, dar nu foarte asemănător cu cel european, ci mult mai exotic. Există foarte mulți palmieri (hence, the name – Palma :P), uneori aranjați în albia râului amenajat prin mijlocul orașului.

Râu amenajat exotic

Ne-a plăcut foarte mult să mergem cu bicicleta. Cu 8-10€ poți închiria o bicicletă de dimineața până seara, și cu 12-15€ o poți avea pentru 24h.

Deși orașul nu e chiar Amsterdam în ceea ce privește pistele de biciclete, se poate merge destul de bine și șoferii sunt pregătiți. Cel mai bine amenajată este faleza. Există pistă de biciclete care merge cam 90% din timp chiar pe marginea plajei, și care se întinde nu doar pe toată lățimea Palmei, dar și foarte mult înspre stânga și înspre dreapta. E o plăcere să te plimbi după-amiaza sau seara și să simți briza mării.

Cu bicicleta pe faleză

De asemenea, ne-a plăcut mult să degustăm mâncarea spaniolă, foarte delicioasă și nu prea bună pentru sănătate 🙂 Am mers și pe recomandările primite de la proprietara apartamentului unde locuiam, dar am și ales aleator, și n-am fost dezamăgiți.

Îmi pare rău, nu am Instagram, deci nu mă pricep prea bine să fac poze la mâncare, mai ales când salivez.

Mâncare bună

Dacă ar fi să dau câteva recomandări mai departe, acestea ar fi:

• Tast – aflat destul de central, într-o zonă foarte turistică, a fost o mare surpriză. Pintxos și tapas au fost foarte delicioase și personalul foarte primitor. Puțin mai piperat la preț.
  • BASIC – aflat lângă ‘mall-ul’ Corte Ingles, dar puțin ferit, servește feluri foarte variate pregătite de un bucătar celebru. Totul e foarte bun și are un aspect foarte frumos. Nu prea scump.
  • Cappuccino (noi am fost la cel de pe Paseo Maritimo, dar mai sunt prin oraș) – pentru o cafea și un desert. Are un aspect foarte modern.
  • La Tagliatella – mai ferit de zona turistică, un restaurant italian foarte reușit.

În episodul următor o să vă povestesc și despre împrejurimile Palmăi, pe unde am ajuns atât cu mașina cât și cu vaporul.